Vozite automobil sa manuelni mjenjačem u petoj ili šestoj brzini a ne krećete se brže od 60 km/h i pritisnete papučicu gasa do daske... Motor počinje da vibrira, imate oshećaj kao da će se ugasiti.
Ali, brzina se polako povećava, sve dok ne dođete do većeg obrtaja kada je veći obrtni moment i auto počne normalno da ubrzava, zvuk motora koji podsjeća na klokotanje polako nestaje i sve djeluje normalno.
Ne bi trebalo da dozvolite da vam obrtaji padnu tako nisko u određenom stepenu prenosa da pritiskanje papučice za gas izazove takvu reakciju motora, piše Revija HAK.
U ovim slučajevima motor radi mnogo teže, što znači da gubi efikasnost, više se zagrijava, a sve to može da rezultuje nepredvidivim promjenama vremena otvaranja i zatvaranja ventila. Može doći do neravnomernog sagorijevanja i eventualnog oštećenja klipova ili zida cilindra.
Dakle, ako tokom vožnje osjećate kao da će se motor ugasiti, guši se i prozvodi vibracije ili ako auto reaguje na dodavanje gasa slabim ubrzanjem, prebacite mjenjač u niži stepen prenosa.